fbpx

De stappen

Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden Listing and Living
E-mail: info@listingandliving.nl
Website: www.listingandliving.nl

Artikel 1 – Definities

  1. Listing and Living: Listing and Living, gevestigd te Eindhoven, KvK-nummer
  2. Klant: degene met wie Listing and Living een overeenkomst is
  3. Partijen: Listing and Living en Klant
  4. Consument: een Klant die tevens een individu is en die als privépersoon

 

Artikel 2 – Toepasselijkheid

  1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens Listing and Living.
  2. Listing and Living en de Klant kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als dat schriftelijk is
  3. Listing and Living en de Klant sluiten de toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de Klant of van anderen uitdrukkelijk uit.

 

Artikel 3 – Aanbiedingen en offertes

  1. Aanbiedingen en offertes van Listing and Living zijn vrijblijvend, tenzij daarin uitdrukkelijk anders
  2. Een aanbod of offerte is maximaal 2 weken geldig, tenzij er een andere termijn in het aanbod of de offerte
  3. Aanvaardt de Klant een aanbod of offerte niet binnen de geldende termijn, dan vervalt het aanbod of de
  4. Aanbiedingen en offertes gelden niet voor nabestellingen, tenzij Listing and Living en de Klant dit schriftelijk

 

Artikel 4 – Aanvaarding

  1. Bij aanvaarding van een vrijblijvende offerte of aanbieding, mag Listing and Living de offerte of het aanbod alsnog binnen 3 dagen na ontvangst van de aanvaarding intrekken, zonder dat de Klant hieraan enige rechten kan
  2. Mondelinge aanvaarding van de Klant verbindt Listing and Living slechts, nadat de Klant deze schriftelijk of elektronisch heeft bevestigd.

 

Artikel 5 – Prijzen 

  1. Listing and Living hanteert prijzen in euro’s, inclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratiekosten, heffingen en reis-, verzend- of transportkosten, tenzij schriftelijk anders is afgesproken
  2. Listing and Living mag de prijzen van zijn diensten en producten op zijn website en in andere uitingen altijd wijzigen.
  3. Listing and Living biedt diensten aan op basis van no cure no
  4. In het geval van no cure no pay ontstaat de betalingsverplichting voor de Klant op het moment dat het afgesproken resultaat is behaald.

 

Artikel 6 – Betalingen en betalingstermijn

  1. Listing and Living mag bij het aangaan van de overeenkomst een aanbetaling tot 50% van het afgesproken bedrag
  2. De Klant moet een betaling achteraf binnen 14 dagen na levering hebben
  3. De betalingstermijnen die Listing and Living hanteert, zijn fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat indien de Klant het afgesproken bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft betaald, hij automatisch in verzuim en in gebreke is, zonder dat Listing and Living aan de Klant een aanmaning hoeft te sturen of in gebreke hoeft te stellen.
  4. Listing and Living mag een levering afhankelijk stellen van onmiddellijke betaling dan wel een zekerheidstelling eisen voor het totale bedrag van de diensten of producten.

 

Artikel 7 – Gevolgen te late betaling

  1. Betaalt de Klant niet binnen de afgesproken termijn, dan mag Listing and Living de wettelijke rente per maand voor niet-handelstransacties in rekening brengen vanaf de dag dat de Klant in verzuim is, waarbij een gedeelte van een maand voor een hele maand wordt gerekend.
  2. Wanneer de Klant in verzuim is, moet hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoeding betalen aan Listing and Living.
  3. De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke
  4. Wanneer de Klant niet op tijd betaalt, mag Listing and Living zijn verplichtingen opschorten totdat de Klant heeft
  5. In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling aan de zijde van de Klant, zijn de vorderingen van Listing and Living op de Klant onmiddellijk opeisbaar.
  6. Weigert de Klant zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door Listing and Living, dan moet hij nog steeds de afgesproken prijs betalen.

 

Artikel 8 – Herroepingsrecht

  1. Een consument mag een online aankoop binnen 14 dagen na aankoop zonder opgave van reden ongedaan Dit herroepingsrecht geldt niet wanneer:
    • de dienst logies, een reis, een restaurantbedrijf, vervoer, een cateringopdracht of een vorm van vrijetijdsbesteding betreft
    • het een spoedreparatie betreft
    • het weddenschappen of loterijen betreft
    • de consument heeft afgezien van zijn herroepingsrecht
    • het een dienst betreft die met instemming van de Klant volledig worden uitgevoerd binnen de bedenktijd en waarbij de Klant uitdrukkelijk heeft verklaard van zijn herroepingsrecht af te zien
  2. De bedenktijd van 14 dagen in lid 1, begint:
    • zodra de consument een overeenkomst tot levering van een dienst heeft gesloten
    • zodra de consument bevestigd heeft dat hij digitale inhoud via internet gaat afnemen
  1. De consument kan gebruik maken van zijn bedenktijd door een mail met dat onderwerp te sturen naar info@listingandliving.nl, eventueel met behulp van het herroepingsformulier dat beschikbaar is op de website van Listing and Living, listingandliving.nl.

 

Artikel 9 – Verzekering

  1. De Klant moet de volgende zaken voldoende verzekeren en verzekerd houden tegen onder andere brand, ontploffings- en waterschade, en diefstal:
    • geleverde zaken die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de onderliggende overeenkomst  zaken van Listing and Living die bij de Klant aanwezig zijn
    • zaken die onder eigendomsvoorbehoud zijn geleverd
  2. De Klant geeft op eerste verzoek van Listing and Living de polis van deze verzekeringen ter

 

Artikel 10 – Garantie

  1. Wanneer de Klant en Listing and Living een overeenkomst met een dienstverlenend karakter zijn aangegaan, bevat deze voor Listing and Living enkel een inspanningsverplichting en dus geen resultaatsverplichting.

 

Artikel 11 – Uitvoering van de overeenkomst

  1. Listing and Living voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en volgens de eisen van goed vakmanschap uit.
  2. Listing and Living mag de afgesproken dienstverlening in zijn geheel of deels laten uitvoeren door
  3. De uitvoering van de overeenkomst gebeurt in overleg en na een schriftelijk akkoord en betaling van een eventueel voorschot door de Klant.
  4. De Klant moet ervoor zorgen dat Listing and Living op tijd kan beginnen aan de uitvoering van de
  5. Zorgt de Klant er niet voor dat Listing and Living tijdig kan beginnen, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten voor rekening van de Klant.

 

Artikel 12 – Informatieverstrekking door de Klant

  1. De Klant stelt alle informatie, gegevens en bescheiden die relevant zijn voor de correcte uitvoering van de overeenkomst tijdig en in gewenste vorm en op gewenste wijze beschik-baar aan Listing and Living.
  2. De Klant staat in voor de juistheid en volledigheid van de ter beschikking gestelde informatie, gegevens en bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de overeenkomst niet anders
  3. Wanneer en voor zover de Klant dit verzoekt, retourneert Listing and Living de betreffende
  4. Stelt de Klant niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door Listing and Living redelijkerwijs verlangde informatie, gegevens of bescheiden beschikbaar en loopt de uitvoering van de overeenkomst hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en extra uren voor rekening van de Klant.

 

Artikel 13 – Intellectueel eigendom

  1. Listing and Living behoudt alle intellectuele eigendomsrechten op alle ontwerpen, tekeningen, geschriften, dragers met gegevens of andere informatie, offertes, afbeeldingen, schetsen, modellen en maquettes, tenzij anders is
  2. De Klant mag de intellectuele eigendomsrechten in lid 1 niet zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Listing and Living aan anderen tonen, ter beschikking stellen of op een andere manier gebruiken.

 

Artikel 14 – Geheimhouding

  1. De Klant houdt iedere informatie, in welke vorm dan ook, die hij van Listing and Living ontvangt
  2. Hetzelfde geldt voor alle andere informatie betreffende Listing and Living waarvan de Klant weet of redelijker-wijs kan vermoeden dat deze geheim of vertrouwelijk is, dan wel waarvan hij kan verwachten dat verspreiding ervan Listing and Living schade kan berokkenen.
  3. De Klant neemt alle nodige maatregelen om ervoor te zorgen dat hij de informatie in lid 1 en 2
  4. De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt niet voor informatie:
    • die al openbaar was voordat de Klant deze informatie vernam of die later openbaar is geworden zonder dat dit het gevolg was van een schending van de geheimhoudingsplicht van de Klant
    • die door de Klant openbaar gemaakt wordt op grond van een wettelijke plicht
  1. De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt voor de duur van de onderliggende overeenkomst en voor een periode van 3 jaar na afloop daarvan.

 

Artikel 15 – Boetebeding

  1. Wanneer de Klant het artikel over geheimhouding of intellectueel eigendom overtreedt, dan moet hij aan Listing and Living voor elke overtreding een onmiddellijk opeisbare boete betalen.
  2. Is de Klant een consument dan bedraagt de boete in lid 1: € 000.
  3. Is de Klant geen consument dan bedraagt de boete in lid 1: € 000
  4. Daarnaast moet de Klant een bedrag van 5% van toepasselijke bedrag in lid 2 of 3 betalen voor elke dag dat die overtreding voortduurt.
  5. De Klant moet de boete in lid 1 betalen zonder dat een ingebrekestelling of gerechtelijke procedure nodig Ook hoeft er geen sprake te zijn van schade.
  6. Listing and Living mag naast de boete in lid 1 ook een schadevergoeding eisen van de

 

Artikel 16 – Vrijwaring

  1. De Klant vrijwaart Listing and Living tegen alle aanspraken van anderen die verband houden met de door Listing and Living geleverde producten en/of diensten.

 

Artikel 17 – Klachten

  1. De Klant moet een door Listing and Living geleverd product of verleende dienst zo snel mogelijk onderzoeken op eventuele tekortkomingen.
  2. Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan dat wat de Klant redelijkerwijs mocht verwachten, dan moet de Klant Listing and Living daarvan op de hoogte te stellen binnen 1 maand na het vaststellen van de
  3. Een consument moet uiterlijk binnen 2 maanden na het vaststellen van de tekortkoming Listing and Living hiervan op de hoogte stellen.
  4. De Klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekort-koming, zodat Listing and Living hierop gepast kan reageren.
  5. De Klant moet aantonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen de Klant en Listing and
  6. Wanneer een klacht gaat over lopende werkzaamheden, dan kan de Klant niet eisen dat Listing and Living andere werkzaamheden gaat verrichten dan is afgesproken.

 

Artikel 18 – Ingebrekestelling

  1. De Klant moet een eventuele ingebrekestelling schriftelijk kenbaar maken aan Listing and
  2. De Klant is ervoor verantwoordelijk dat zijn ingebrekestelling Listing and Living ook daadwerkelijk op tijd

 

Artikel 19 – Aansprakelijkheid Klant

  1. Wanneer Listing and Living een overeenkomst aangaat met meerdere Klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor het nakomen van de afspraken in die overeenkomst.

 

Artikel 20 – Aansprakelijkheid Listing and Living

  1. Listing and Living is alleen aansprakelijk voor schade die de Klant lijdt wanneer die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.
  2. Wanneer Listing and Living aansprakelijk is voor schade, dan geldt dat alleen voor directe schade die verband houdt met de uitvoering van een onderliggende overeenkomst.
  3. Listing and Living is niet aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst of schade aan
  4. Wanneer Listing and Living aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald. Is er geen verzekering gesloten of wordt geen schadebedrag uitgekeerd, dan is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
  5. Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en kunnen niet leiden tot enige vergoeding, ontbinding of opschorting.

 

Artikel 21 – Vervaltermijn

  1. Elk recht van de Klant op schadevergoeding van Listing and Living vervalt 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 BW.

 

Artikel 22 – Ontbinding

  1. De Klant mag de overeenkomst ongedaan maken wanneer Listing and Living toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming de ontbinding niet rechtvaardigt vanwege haar bijzondere aard of geringe betekenis.
  2. Is de nakoming van de verplichtingen door Listing and Living nog mogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat Listing and Living in verzuim is.
  3. Listing and Living mag de overeenkomst met de Klant ongedaan maken, wanneer de Klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel wanneer Listing and Living kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om aan te nemen dat de Klant zijn verplichtingen niet zal nakomen.

 

Artikel 23 – Overmacht

  1. In aanvulling op artikel 6:75 BW geldt dat een tekortkoming van Listing and Living door de Klant niet aan Listing and Living kan worden toegerekend wanneer er sprake is van overmacht.
  2. Onder de overmachtsituatie in lid 1 valt onder meer ook:
    • een noodtoestand zoals een burgeroorlog of natuurramp
    • wanprestatie of overmacht van toeleveranciers, bezorgers of anderen
    • stroom-, elektriciteits- internet-, computer- of telecomstoringen
    • computer-virussen
    • stakingen
    • overheidsmaatregelen
    • vervoersproblemen
    • slechte weersomstandigheden
    • werkonderbrekingen
  3. Wanneer zich een overmachtsituatie voordoet waardoor Listing and Living 1 of meer verplichtingen naar de Klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat Listing and Living kan nakomen.
  4. Vanaf het moment dat een overmachtsituatie ten minste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen zowel de Klant als Listing and Living de overeenkomst schriftelijk in zijn geheel of deels ongedaan maken.
  5. Listing and Living hoeft in een overmachtsituatie geen vergoeding aan de Klant te betalen, ook niet wanneer Listing and Living hiervan voordeel heeft.

 

Artikel 24 – Wijziging overeenkomst

  1. Wanneer het voor de uitvoering ervan nodig is om een gesloten overeenkomst te wijzigen, kunnen de Klant en Listing and Living de overeenkomst aanpassen.

 

Artikel 25 – Wijziging algemene voorwaarden

  1. Listing and Living mag deze algemene voorwaarden wijzigen
  2. Wijzigingen van ondergeschikt belang mag Listing and Living altijd doorvoeren.
  3. Ingrijpende wijzigingen zal Listing and Living zoveel mogelijk vooraf met de Klant bespreken.
  4. Een consument mag bij een ingrijpende wijziging van de algemene voorwaarden de onderliggende overeenkomst opzeggen.

 

Artikel 26 – Overgang van rechten

  1. De Klant kan geen rechten uit een overeenkomst met Listing and Living aan anderen overdragen zonder schriftelijke toestemming van Listing and Living.
  2. Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals in artikel 3:83 lid 2 BW.

 

Artikel 27 – Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid

  1. Wanneer 1 of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan heeft dit geen invloed op de overige bepalingen van deze voorwaarden.
  2. Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat Listing and Living bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.

 

Artikel 28 – Toepasselijk recht en bevoegde rechter

  1. Op deze algemene voorwaarden en iedere onderliggende overeenkomst tussen de Klant en Listing and Living is Nederlands recht van toepassing.
  2. De rechter in het arrondissement van de vestigingsplaats van Listing and Living is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen de Klant en Listing and Living, tenzij de wet iets anders bepaalt.

 

Opgesteld op 01 juli 2024.